Vi använder oss av cookies för att göra din upplevelse bättre.

Utställarinformation

Hitta på sidan

  • Alla dina beställningar på ett ställe

    Event Planner är vårt digitala verktyg för utställare som har bokat plats och ska ställa ut på Stockholmsmässan. Här hittar du all relevant information inför, under och efter eventet, och alla verktyg som tex webbshopen, publiceringsverktyget och besöksregistreringssystemet under ett paraply med EN inloggning.

    I Event Planner har vi samlat all relevant information inför eventet med checklistor, monteröversikt, aktiviteter och praktisk information. Via Event Planner gör du alla dina beställningar och ansökningar. Du kan också via systemet skicka ut inbjudningar till kunder, marknadsföra dig på vår webbplats och mycket mer.

    När det är dags att starta med förberedelserna för ditt mässdeltagande börja då med att gå igenom listan på viktiga saker att ta ställning till. Här hittar du viktiga datum som gör att du spar både tid och pengar.

    Glöm inte bort att Stockholmsmässan även fungerar som en fullserviceproduktionsbyrå och kan hjälpa dig med allt du behöver för att genomföra ett lyckat event. Vi kan göra allt från kompletta monterlösningar och ljussättningar till skyltar och profilkarameller.

    Vilka kan logga in

    Alla som är registrerade som kontaktpersoner på ditt företag hos oss kan logga in. Monterbyggare och samutställare kan också använda Event Planner men kommer inte åt vår webbshop. (Monterbyggare kan läggas till som kontaktperson på dig som huvudutställare. Det innebär att monterbyggaren loggar in som huvudutställare och kommer åt allt. Om du vill att det ska fungera så för din monterbyggare så fixar du detta under Inställningar i Event Planner).

    Så här loggar du in
    Använd din e-mailadress som är registrerad hos Stockholmsmässan och följ instruktionerna. Så enkelt är det!
    Logga in här »

    Var vänlig notera att Event Planner kanske inte är tillgängligt eller öppet för just det event du deltar på. Information om Event Planner kommer via email från oss eller arrangören av det event du deltar på.

    Funkar i mobila enheter
    Event Planner är en responsiv tjänst, vilket innebär att den automatiskt anpassar utseendet efter skärmstorleken på din mobil, surfplatta eller dator. Observera dock att allt inte passar att genomföra i mobilen, de aktiviteter som inte är mobilanpassade finns det en ikon på i samband med rubriken.

  • Beställ i tid för lägsta pris

    Om du beställer i tid så får du bästa möjliga service från oss, samtidigt som du får de produkter och tjänster som du önskar. Och det bästa av allt, är du ute i god tid så kostar det mindre!

    Beställ senast 18 oktober för att erhålla vårt lägsta pris.

    Så här fungerar det:
    Om du beställer senast tre till fyra veckor innan officiell inflytt premierar vi dig genom att erbjuda det lägsta priset på byggnation och monterutrustning. Därefter sker ett påslag på priset med 30% fram till officiell inflytt. Beställer du under officiell inflytt eller under pågående event är påslaget 50%.
    Beställ genom att logga in i Event Planner », har du frågor kontakta Eventservice »


  • In och utflyttningstider

    Inflytt
    Onsdag 2016-11-09, 07:00 - 20:00
    Torsdag 2016-11-10, 07:00 - 16:00 (arbete inom egna montern får pågå till kl 22.00)
    Fredag 2016-11-11, 07:00 - 10:00

    Utflytt
    Söndag 2016-11-13, 17:00 - 24:00
    Måndag 2016-11-14, 07:00 - 16:00

    Ansökan om utökade in- och utflyttningsttider görs via Event Planner där även övriga dokument som berör in och utflytt finns listade under
    Produkter och tjänster / Inflytt- utflytt och logistik

    Till Event Planner »


  • Beställ biljetter och marknadsför ditt deltagande

    Bjud in dina kunder
    Här introducerar vi en rad funktioner som kommer att underlätta för dig och dina kollegor, både att förbereda er inför mässan och att följa upp efteråt.
    Med vårt biljettsystem kan du beställa digitala biljetter och skapa e-mail inbjudningar direkt i systemet. Du kan också enkelt följa upp vilka kunder som faktiskt utnyttjade dina inbjudningar.

    Till Eventplanner »

    Så här bjuder du in dina kunder:

    1. För dig som vill skicka ut digitala inbjudningar själv
    - Gå in i systemet (menyval ”Beställ inbjudningar”) och beställ önskat antal pdf-inbjudningar.
    - Under ”Mina inbjudningar” kan du direkt hämta en zipfil med motsvarande antal pdf:er.
    På varje pdf finns angivet en unik inbjudningskod – du får alltså en pdf per person som ska bjudas in.
    - Mejla ut pdf:erna till dina besökare, eller skriv ut inbjudningarna och skicka ut dem postalt.

    2. För dig som vill låta oss sköta de digitala inbjudningarna
    - Förbered en Excelfil där du lägger in e-mailadresserna till samtliga besökare som du vill bjuda in (en exempelfil finns i systemet). - Gå därefter in i systemet (menyval ”Bjud in via e-mail”), ange önskat antal besökarinbjudningar och ladda upp din Excelfil. - Om du vill kan du ange en e-mailadress dit du får information om vilka e-mail som inte har kunnat levereras (en så kallad ”mail delivery report”).
    - Vi skickar ut alla dina inbjudningar via e-mail. På varje inbjudan finns angivet en inbjudningskod.

    Observera att Stockholmsmässan endast använder dessa adresser för att göra utskicket, vi sparar alltså inte adresserna hos oss. De raderas efter utskick.

    _______

    Så här gör besökaren med din inbjudan:
    - När besökarna har fått din inbjudan går de in i systemet via hemsidan och registrerar sig med hjälp av inbjudningskoden
    - Besökaren tar med sin registrerade biljett (utskriven eller som pdf i telefonen) till Fotomässan. De går direkt igenom inpasseringskontrollen utan att behöva köa till registreringen eller kassan.


     

  • Beställ utställarkort

    Så här gör du för att beställa utställarkort

    Alla som arbetar i din monter under eventet måste ha en egen personlig namnbricka med foto (fotobadge) att bära synligt.
    Detta är en säkerhetsfråga och underlättar också för besökarna att veta vem de har pratat med.

    Gå in i Event planner och ange namnen på alla som kommer att arbeta i din monter.

    Monterpersonalen kommer att få ett e-mail där de uppmanas att gå in i systemet och och slutföra registreringen.
    De kan förbereda genom att ladda upp ett foto i förväg.
    (Har de inga digitala foton kan detta ordnas när de kommer till Fotomässan, men ju fler som har laddat upp sina foton i förväg desto snabbare går processen på plats.)

    När monterpersonalen kommer till eventet så går de till en av registreringsstationerna och skriver ut sina fotobadgar

    Till Event Planner »


  • Glöm inte att anmäla Samutställare

    Företag som ställer ut i er monter får en egen plats på webben och i appen samt kan beställa inbjudningskort för endast 3.500.-
    Samutställaren marknadsförs på samma sätt som ert företag och får samma service.

    Anmäl er samutställare »



  • Publiceringsverktyget

    Fotomässans webb och app används av besökare och journalister som vill planera sitt besök före, under och efter eventet. Fyll i din företagsinformation och driv besök till din monter.

    Gör din presentation i god tid. Var informativ och säljande genom att lägga in text, bilder och film. Det är enkelt genom vårt publiceringsverktyg, som är automatiskt kopplat till både eventets webbplats och app. Logga in i Event Planner »

    Exempel på innehåll

    - Företagsbeskrivning
    - Bilder på produkter och tjänster
    - Filmer
    - Kontaktinformation
    - Pressmeddelanden

    På eventwebben kan besökaren

    - Se en samlad utställarlista
    - Sortera utställare på kategorier
    - Se pressmeddelanden
    - Få en personlig karta via Mina sidor
    - Spara utställare och seminarier till Mina sidor

    I appen kan besökaren

    - Orientera sig och se var du som utställare är placerad
    - Sortera utställare på kategorier
    - Spara aktiviteter/seminarier till kalender
    - Favoritmarkera både utställare och aktiviteter/seminarier

     För att logga in och uppdatera er digitala monter - gå till Event Planner »


  • Digitala skyltar för maximal uppmärksamhet

    Har du en nyhet som du vill presentera? Eller planerar ni kanske för en tävling i er monter som ni vil pusha för lite extra? Eller varför inte passa på att visa er varumärkesfilm?

    Nu finns möjligheten att köpa reklamplats på våra digitala skyltar. Med rörligt eller animerat material kan du med hjälp av skärmarna sprida ditt budskap från huvudentrén hela vägen in i mässhallarna. Ett budskap som blir svårt att missa då våra skyltar garanterat skapar engagemang och uppmärksamhet. Samtliga skyltar är strategiskt placerade där flödena är som störst.

    Det här är ett utmärkt tillfälle för dig att under en av våra mest välbesökta mässor och till en låg kontaktkostnad skapa engagemang kring din produkt.

    Du kan hitta fler reklamplatsmöjligheter som passar dig här »

    För mer information kontakta: Mia Lindberg 
    mia.lindberg@stockholmsmassan.se
    +46( 0)765-25 99 77


  • Mässrestauranger informerar

    Mässrestauranger informerar:
    Mässrestauranger AB är restauratör på Stockholmsmässan och innehar utskänkningstillståndet samt försäljnings- och serveringsrättigheterna av alkoholhaltiga drycker. Serveringen av alkoholhaltiga drycker omfattar mässans samtliga restauranger, hallar, kongressavdelningar och allmänna ytor.

     

    Tele: +46 8 727 72 40

    montercatering@massrestauranger.se

    Montercaterings utbud

    Utskänkningstillstånd


  • Så lockar vi besökare tillsammmans

    Uppdateras...